Kär, sexuellt attraherad, förälskad?

Så var jag förstås hos min psykolog imorse igen. Igår kom jag på det att jag inte hade några drömmar att komma med till honom, men nu inatt drömde jag desto mer som en kompensation. Kanske för att jag just tänkte så igår ... Vem vet, men som han sade så ska jag inte behöva veta vad det är jag ska prata om när jag är där. Men jag tycker det är ett bra sätt, det har blivit ett bra sätt att få terapi av och igenom - drömmarna. Det var många personer inatt, om alla "inblandade" i mina svårigheter men också ett par nya personer för honom som jag berättade om. Gränserna flyter ut utifrån förra veckans dröm om min pappas hus och en, nu på riktigt befintlig, men förändrande vägg i drömmen. Jag drömde att jag kallade en person för en luden hora, haha. Men direkt därefter ändrade jag ordvalet till hårig hora. Det kopplade han till drömmen om en apa från förrra gången, vilket jag tyckte var väldigt komiskt och märkligt. Jag började prata om mitt manus också, och berättelsen i den vilket ledde till att jag första gången faktiskt pratade om det. Det kändes bra och ventilerande, och var välbehövligt! Så mycket som jag tänker på det och så, och har svårt att veta hur mycket jag ska, om jag ens borde, projicera mitt eget på olika karaktärer. Det är svårt att inte göra det. Men jag behöver fastställa saker och faktum, och ämne också antagligen. Det ledde in på kärlek och olika sidor av den som jag vill betona, och också om en person som nog är lite kopplad till en karaktär av berättelsen som besökte mig inatt i en kort dröm. Timmen slutade med att jag bad honom säga en gång till det han precis hade sagt till mig, som han gav till mig att tänka på till nästa gång: Man kan vara kär i en person, sexuellt attraherad av en annan och förälskad i en tredje.

Nu ska jag till att skriva i alla fall, jag behövde bara blogga mig igenom det här lika mycket som jag behövde prata mig igenom och tydligen sätta ord på saker och ting, och högt uttala dem inför någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback