Hår(resande) vecka

Oookej, en vecka sen senast igen. Har hunnit med en del under den tiden. Vi var ett par stycken från klassen och några till och gick på premiären av Paranormal Activity 3 i fredags. Vi träffades innan hemma hos S och såg på de två första filmerna, vilka är bättre än den tredje och (förhoppningsvis) sista filmen. Men läskig var den! Jag skrek högt i alla fall en gång, annars hoppade jag till med ljudlösa skrik men som nog ändå skrämde slag på N. Han ville ju i och för sig sitta bredvid mig som är lättskrämd för att bli skrämd själv, haha, så han får skylla sig själv. Enda gången jag skrek högt var när de öppnade garderobsdörren och en gestalt kom ut med läskigt huvud, men som visades vara frun som ville skrämma upp honom som inte själv trodde på att det pågick något konstigt i huset. Men som sagt, jag tycker att det är kul att bli skrämd. Så det är en bra skräckis, men en vidare bra film i sig är det inte med minimal information om hur det startade som tredje filmen är tänkt att handla om. Det är bara i vissa meningar som man får reda på något som man får koppla ihop ett och ett för sig själv för att förstå vad det handar om i stort sett. Mysigt att umgås med fina personer i alla fall.
Jag har varit och klippt mig hos min frisör, och det blev lika bra som alltid. När han som vanligt frågar hur han ska klippa den här gången så svarade jag bara nu att ge mig nytt självförtroende. Men han klippte som han brukade, ändrade dock benan på min inrådan. Det blev en förändring av bara det, så jag egoboostade mig själv hemma efteråt med att leka framför webbkameran. Jag funderar på att även färga håret mörkare brunt, och han uppmuntrade mig till att gå hem och fundera först så att jag skulle vara hundra procent säker på det. Han räknade ut att det skulle kosta mig tusen spänn isåfall. Det är en del pengar, men det skulle vara så kul att göra den förändringen nu när jag i stort sett vill det, när jag aldrig varit intresserad av det förut att ändra varken hårfärg eller till någon radikal frisyr. Och så är det ju en så mysig miljö där i salongen. Luktar gott, och man blir ompysslad och snygg. Jag fick ligga kvar i schamponeringen med hårmask i håret i några minuter där, när Toni Braxtons Unbreak my heart började spela. En av de manliga frisörerna gick förbi och påpekade att jag låg där och snyggade mig, om jag uppfattade det rätt. Ganska kul! Men jag är trogen min frisör Ibbe, jag. Vi pratade lite ovanligt mycket den här gången, och precis när jag funderade på om han skulle fråga mig om det så frågade han det dessutom om vad jag för tillfället gör. Jag sade att jag går en kurs i manusskrivande och då kom jag såklart igång. Och jag fick svar på lite sånt som jag funderat på om honom som frisör, om han får reda på hemligheter, om han fått en kunds nummer någon gång eller om han själv gett sitt till någon. Jag fick dessutom reda på att han bor där borta dit jag åker när vi har lektioner. Så jag vill väl tillbaka och få håret fixat för att få prata med honom igen. Frågan är om ... eller när? Jag kanske fortsätter med min nuvarande färg ett litet tag till. Håret luktar fortfarande gott av schampot eller sprayen som han använde på mig. Men han gav mig två prover hårmasker som jag ska ta i håret för att det ska må bra, kanske är det av samma doft ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback