Black swan

Njutning och ångest på samma gång. Passionen.
Kände hennes låga som min egen.
Euforin, och att bli ett med den.
Kan man vilja och längta efter något för mycket?

Jag är ändå så mycket mer taggad inför antagningen till mimprogrammet efter den här filmen. Jag åt en blodapelsin med den lätta klumpen i mig, tomheten och den massiva tillfredsställelsen jag hade i mig när eftertexterna började rulla. Om fingertopparna sved det av apelsinsaften. Perfektion! I allt som ingår i denna film. Bildspråket, symboliken och intrigen, Natalie Portman (som dansar själv 111 av de 139 dansklipp som finns i filmen) och karaktären, ämnet - känslan  - en helt fucking amazing film. Behöver inte ens fundera på vad jag ska ge Black swan i betyg, det bara känns och är liksom min egen och filmens existens, en självklarhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback