Oscarsgala

Gick och lade mig klockan sex när Oscarsgalan var över, och sov till ett. Åt frukost halv tre och nu står finaste och diskar berget från igår, fastän vi inte var så många. Det är första gången jag följer den, och nu har jag definitivt fått mersmak på det med rätt sällskap. De har som tävling under hela tiden att man ska gissa på alla priser, vilka filmer som kommer ta hem dem, innan galan börjar. Det var kul, jag kom på delad andra plats med D och P och finaste vann med elva rätt. Fina bästa! :) Lite jobbigt var det först, innan allting började runt ett tiden. Galan började ju halv tre som först, och det var ett par som tog en nap tills dess. Jag hade somnat till en stund och missade halva mitten av filmen Extremely loud and incredibly close, som jag och N hann se tidigare på dagen. Jag har varken sett Hugo eller The Artist än, och det var de som tog storslam. Vilket är konstigt, jag hoppades och trodde på att Extremely ... skulle vinna bästa film och George Clooney som bästa skådespelare i Descendants. Men nej, Meryl Streep var väl ingen överraskning. Jag ska försöka få med mamma på The artist tror jag, den måste i alla fall jag se nu så småningom plus The Help (a.k.a Niceville) vilken också förtjänade vissa oscars har jag förstått. The tree of life är helt makalöst fantastisk, men den fick ingenting. Den och bara den förtjänade bästa foto, helt klart! Men den är väl för konstig för oscarsjuryn. Grattis Scorsese och The Artist, får man väl säga då. Men The Artist som speciell måste man väl ändå kalla den, så som det är en stunfilm gjord idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback