2012

Ett nytt år har tagit sin början, och sista dagen på 2011 var en bra sådan. Jag och en av mina bästa kompisar hade planerat att äta middag och gå ut på stan och dansa efteråt. Vi var sex personer runt bordet med massa skålar av grönsaker och gått till en tacosmiddag, med egen dricka till. Jag och M delade på en flaska rött vin, och drack dessutom ett glas skumpa som en kille hade med sig. Vi skålade innan tolvslaget för att vi ville hinna ut och komma in billigt på nåt ställe. Det blev vårt stamställe Snaps, vi fick med oss hennes två killkompisar där intogs ett glas rött till plus ett glas champagne för ett lite billigare pris för att alla skulle skåla in det nya året. Det kändes bra att vara med en av mina allra bästa kompisar denna kväll. Det bådar för ett bra år; vänskap och nya bekantskaper. Det vara bara henne jag pussade på under kvällen, men jag och N gav varandra en mental kyss förutom att vi dessutom hade pratat i telefon första gången tidigare på kvällen. Vi hade retat varann dagen innan för om vi vågade ringa varann eller inte. Bedöm min glada förvåning när jag såg att det var hans namn som lyste upp när mobilen ringde. Såklart jag vågar svara. Vi två kan ju inte vara de främsta som är fega för varann, haha. Resten av gårkvällen dansade vi, antingen själva eller med killarna eller så blev jag meddragen iväg av vissa två andra killar vilka som helst (usch) som fanns där, och det kändes som en betydande punkt i vår vänskapshistoria som att det kommer vara i resten av vårt liv. Jag var inte beredd på att hon faktiskt skulle få med honom hem som hon hade talat om att hon var lite intresserad av, men jo då. Jättetrevlig person, som jag hoppas för deras skull att det funkar om de bestämmer sig för att försöka. Vi kom hem och svullade på det som fanns kvar, vilket var mycket då vi hade blivit ganska mätta vid middagen och somnade till slut alla tre i samma dubbelsäng som planen var att jag och M egentligen skulle sova i själva från början. Jag fattade väl att de ville sova lite ihop, men jag visste inte helt klart vad M ville, eller han, efter vad hon har berättat för mig innan jag visste vem han var. Men finns det hjärterum så finns det ...hm, alltid utrymme, säger jag. Annars råkar jag tolka det fel så som jag brukar göra ganska ofta nu för tiden, hihi. Det är ett tydligt tecken på att jag verkligen håller på att hitta tillbaka till mitt sanna jag igen, haha. När man har haft och har ett visst förhållande till sex och kärlek, men ändå kan skämta om det utan att känna det stöta till, och att kunna prata ohämmat om det med en som man ska dela sitt sexliv med - då känner jag mig frisk. 2012 kommer nog bli ett bra år, det känner jag på mig. Jag ska tänka lite mer på det där med löften dessa dagar, men en som jag kunde uttala högt igår var att jag tänker umgås och ha människor omkring mig som ger mig energi, och inte de som tar energi ifrån mig.


Kommentarer
Postat av: Marika

Gott nytt år!! <3 Kommer bli ett toppen år känner jag på mig!

2012-01-02 @ 02:47:42
Postat av: S

Detsamma! :) Lite kul att ni två som är mina allra närmaste har samma första bokstav, så att jag alltid nämner er som ett M. Men ni vet ju vem jag menar när och så. Puss på dig! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback