Mycket att göra

Lite tid och mycket att göra, eller tvärtom - jag vet inte. Jag har en förmåga att skjuta upp saker ibland, när jag inte exakt vet hur jag ska göra något. Jag och älsklingen söker intensivt efter jobb vilket är nödvändigt för oss båda när vi nu flyttar nästa helg. Det har gått jättesnabbt, ingen av oss hade tanke på att egentligen flytta ihop tillsammans först. Men sen har vi bara kommit fram till att vi umgås ju så mycket ändå, jag propsade väl på lite mer och tanken kom för honom också att det såklart skulle vara mysigt och ingenting konstigt. Vi fick flera alternativ på en gång, M ville hyra ut sin lägenhet till januari men som hennes lägenhet ligger ganska långt ifrån stan och längs pendeln så valde vi bort den tyvärr. Vi kollade på en lägenhet ute i Hjulsta, som nästan är i mina kvarter. Men den ligger på röda t-bane linjen och lägenheten såg inte helt okej ut enligt N. Den var större än den tredje lägenheten som en kompis till Niklas lånar ut också fram till januari. En etta med samma hyra som den i Hjulsta, men den här kändes mycket bättre och mysigare så vi bestämde oss direkt på plats att this is it. Skriver på kontrakt idag och flyttar in nästa helg, som sagt. Full rulle! Processen med att flytta ihop tillsammans är väl lättare än grejen med att flytta ut, eller hemifrån mamma. Det är ju det som är grejen och som jag förstås har velat hela tiden, och jag vet att jag kommer så må mycket bättre och klara av mig själv och jobbsökandet mycket mer hanterbart än förut. Söker caféjobb som en tok, det är prio ett förutom film och teaterjobb för mig. Det är bra att vi inte konkurrerar om exakt samma jobb, förutom det kulturella. Vi ska fixa det, finisen och jag. Bara vi har varandra, vilket vi har, så klarar vi allt - det är jag säker på. Idag är jag stark, idag är jag lycklig. Nu ska vi göra ett 15 minuters träningspass som vi följer i en bok av Dolph Lundgren. En gång varje dag!
 
"Ingenting är jobbigt, nu mår jag riktigt bra.
Ingenting är jobbigt, nu är jag riktigt gla.
Ingenting är jobbigt, ingenting är jobbigt, ingenting är jobbigt idag."
 
Finisens och min låt som vi sjunger när det är lite jobbigt =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback