Vattendjur (och sanddjur?)

Hemma för ett par dagar nu. Det har varit en ganska dålig vecka på Åland, regn varje dag förutom midsommaraftonen då vi kom och sista dagen innan vi åkte hem. Det blev ett par dopp i det blå i alla fall, och att tälta med finisen var bara härligt när vi somnade till regnsmattret. Vi kollade på matcherna som gick, men en gång orkade jag inte börja titta så jag tog mig tid för mig själv ute på piren, då det var en fin kväll, med frekvensmusik i öronen. Det var helt spegelblankt på sjön, och alla olika sorters djur verkade nästan samla sig runt mig. Myggor (såklart!) och flygfän, en riktigt stor fisk såg jag simma nära stenpiren och en massa olika fåglar flög i luften. Jag hörde dessutom en rejäl plums ihop med att jag vände huvudet lite för snabbt åt ett annat håll, och det kändes som att kanske bisamråttan hade stått upp med huvudet över vattenytan och kollat på mig. När jag hade rört mig hade den isåfall blivit rädd och dykt ned igen, för jag såg den med snabb fart springa på botten från mitt ställe där jag satt på en plaststol och in i kanalen och vassen där. Det var en spännande upplevelse, en bokstavligt talat naturupplevelse! Förresten har jag över trettio myggbett på vardera ben, och vi har också haft besök av fästingar - både i som utanför tältet. Dessutom kom Magdala-sötisen tydligen med en orm i munnen. Jag såg den bara ligga likstel på gräset och hur den sen försvann in i en blombuske. En snok bara, som tur var. Magdala-marodören (man kan ge henne hur många smeknamn som helst :) kärt barn har många namn, som sagt) kom in med en näbbmus en kväll som N räddade. Den hade fått sina båda bakben brutna, men inte desto långsammare sprang den in i skogen med dessa ben hängande efter sig, stackaren.
 
Finisen och jag är hemma nu hos honom och har precis ätit mat (lagad av oss sen ett tag sen, man blir bortskämd när man är med någon av våra föräldrar) och kollat på film. Det var en riktigt dålig film, Sandshark. Vi visste inte alls vad det var för sorts film, men förväntade oss att den skulle vara dålig. Det visades ganska snart vara en parodi på Hajen, inte bara det - en parodisammanfattning av alla de tidigare Hajen filmerna var det snarare. En potpurri av olika scener man kände igen från de olika filmerna med en något egen (säregen!?!) tolkning av en sorts historia. Det var ingen stämning alls, ingen musik och knappt några ljudeffekter, dåligt klippt och en otroligt malplacerad humor med lika dåliga skådespelare. Detta är första gången jag ger en film noll poäng på min tio-skala. Nog att jag tycker om hajfilmer, men den här tar priset på att inte få något pris alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback