Det går bra nu

Imorgon åker jag och finisen till Göteborg, eller snarare till hans föräldrars hus a.k.a hans barndomshem som ligger lite utanför Göteborg. Det ska bli kul och trevligt att se hur han har bott i hela sitt liv. Vi ska passa katterna eftersom hans föräldrar åker bort, men vi hinner träffa dem innan de åker ett par dagar och följa med på en trip till Gekås på lördagen. Det ska bli lite kul eftersom jag aldrig varit där. Senare i veckan nån dag ska vi till Liseberg vilket ska bli riktigt kul! Det är jätte längesen jag var där sist, säkert tio, femton år sen. Det återstår att se hur mycket jag vågar åka, flumrider är spikat i alla fall. Det är det enda som inte finns på Gröna Lund här hemma. Vi kommer komma hem på söndagen innan midsommarveckan, och på midsommaraftonen åker vi båda med till åland med min mamma och brorsa. Morfar är antagligen redan där då. Vi har bestämt att vi ska tälta på tomten, så det ska bli lite intressant att se hur hela den grejen kommer gå. Jag är inte en van tältare, och alla smådjur får jag rysningar av att bara tänka på. Pheuw! Så passar på att skriva nu helt enkelt för att känna mig lite nöjd med bloggen. Den har verkligen blivit åsidosatt, men vad blir det inte när man nu för en gångs skull faktiskt njuter av livet och det som händer en. Jag mår så mycket bättre, även om det kan gå upp och ned. Får förhoppningsvis börja trappa ned på medicinen nu under sommaren nån gång, efter att det varit uppehåll. Men jag funderar starkt på att byta psykolog, min som jag haft i ett år nu har väl varit bra att prata med. Men han hjälper mig inte med något praktiskt eller fysiskt när jag berättat om mina mardrömmar. Kommer kanske hoppa på gruppterapi i höst, men det skulle vara i en grupp där man har varit om liknande saker. Jag vet inte om det skulle hjälpa mig eller inte, men det får bli ett senare problem. Dessutom har jag och älsklingen börjat prata om att flytta ihop för att se hur det kan gå, och vi har en plan som kan gå iland om bara en månad. Spännande, spännande. Det går bra nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback