Mardrömmar

Jag drömmer mardrömmar varje vecka om en person, som nu har gått över till att den människan dör eller tar livet av sig. I drömmen inatt var det en 2 punktsavstämning, som vi manuspiloter skulle kalla det. Jag drömde först ett scenario av att personen hoppade med målet att dö, och jag var helt förstörd resten av drömmen. Ett senare scenario var att jag sade något annorlunda, vilket gjorde att den inte hoppade. Eller kanske var det tvärtom, för jag vet att det var ett tillfälle då jag bara låg och tänkte att det inte spelar någon roll vad jag än säger. Nummer 29 och 47 var tydliga av någon anledning. Jag satt hos min psykolog och pratade, och han stötte på mig vilket bara var läskigt. Han lade en hand på min och sade att det skulle vara tjänstefel, men att jag skulle få lov att höra av mig senare till honom om jag ville det. Det sista han sade innan jag fick gå därifrån var om jag mådde bra, och att han inte ville släppa iväg mig annars. Jodå, sade jag. Men jag kommer inte må bra på flera år ändå, tillade jag. Av den människans bortgång framförallt. Vilket jag inte förstår! Visst, jag skulle må fruktansvärt dåligt i verkliga livet också om det skulle hända, jag menade väl det verkligen förstår jag själv nu, att jag alltid kommer älska den personen oavsett vad. Som i att bry sig om. Men jag vill aldrig i livet träffa den igen, inte för allt i världen. Så det stämmer väl det som mediet sa till mig, att jag behöver reda upp relationen till en person, denne, i mitt eget inre. Förlåta går inte, acceptera måste man - men måste väl på något sätt förlika mig med att någon som jag verkligen tyckte mycket om gjorde mig, gång på gång så oförlåtligt, fruktansvärt ont. Jag måste väl också anpassa mig till, som mediet bekräftade för mig, att den människan är för låst i sitt eget, och därför inte har insikt och förståelse nog att förstå mig.

Jag vill bara bli av med mardrömmarna. Drömmarna att bli jagad eller misshandlad, att råka stöta på en som man inte vill veta av och att den, som tydligen fortfarande påverkar en innerst inne (i drömmarna), dör eller tar livet av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback