Vårkänsla

Åh, det är vår! och jag är kär :) Kär i våren och min underbara kille. Jag träffade min psykolog imorse och pratade lite om psykologin i sig, att jag är intresserad och han förklarade olika saker för mig. Han sade att vi kan börja pröva lite mer åt det psykoanalytiska hållet än det psykoterapeutiska som redan är grejen. Men en riktig psykoanalys ska ju fungera mycket intensivare tror jag, ett besök varje dag i kanske flera år så att man river murarna helt så att man släpper tungan fri. Jag får se hur det blir helt enkelt. Jag åkte in till stan efter det för att köpa mig en pärm på ett billigt ställe som jag hade sett reklam för. På Medborgarplatsen var det mycket folk och det ljöd sommarmusik ur en stereo. Människor i GB dräkter gick omkring och blev fotade av människor som ville posera med dem. Fattade inte först, men när jag hade varit inne på Söderhallarna och sedan kom ut igen förstod jag att det handlade om reklam för de nya glassarna för i år. Gratis glassar bjöds ut alltså! Gratis är gott, så jag tog emot en magnum infinity, och jag som tänkte köpa mig en glass på vägen hem hihi. Då slapp jag betala för det, mohaha. Uteserveringen på Snaps har öppnat, det satt redan folk där tidigt på dagen och solen lyste skönt. Flygplansstråk såg jag kors och tvärs över himlen på ett ställe, och Ångestloppet kom jag på skulle gå av stapeln idag. Men då var jag redan på väg hem igen, jag hoppade av för att tänka och bestämma mig för om jag skulle åka tillbaka in eller inte. Det slutade med att jag hoppade på nästa tåg i samma riktning. Hoppade av och beställde en tid för synundersökning men fick vänta onödigt länge där, men dels för att en fin M ringde. Slank in på McDonalds mittemot Synoptik och köpte med mig en cheeseburgare och milkshake på vägen som jag nu glupskt ätit upp. Dricker kaffe och ska sätta på musik, sortera in papper i min nya pärm och hinna med att skriva lite innan kvällen tänkte jag. Livet leker idag, och jag är Vårkär :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback