En dag inne med förkylning

Ligger inne andra dagen i rad idag pga förkylning. Hade problem i halsen först förra veckan och dessutom ätit antibiotika för urinvägsinfektion för andra gången i mitt liv. Inget roligt med sånt! Nu har förkylningen blivit värre, eller det är snarare en släng av en ännu en som jag misstänker att jag fick när vi spelade in min kortiflm tidigt i lördags då det var lite kyligt. Men vad gör man inte för konsten!
Jag hade fått en tid för en jobbintervju igår, men jag ringde och sköt upp det till torsdag. Så nu ska jag vara frisk imorgon är planen. Jag ska inte röra mig annat idag. Igår gjorde jag dessvärre det när jag begav mig in till stan för att möta upp N och åka till Heron city för att gå på bio. Vi hade fått gratisbiljetter tack vare att vi är guldmedlemmar, mig själv vet jag inte men han är det i alla fall. En kompis och hans flickvän hade också biljetter, och det roliga var att vi fick våra biljetter precis nära varann fastän vi inte hämtade ut dem tillsammans. Gratis snacks och dricka och, vad som i och för sig redan hade hyllats till skyarna men också skulle visa sig vara, en jättebra film är ingenting man säger nejtack till.
En oväntad vänskap, eller snarare Intouchables (en enligt mig dålig översättning från orginaltiteln)  var verkligen bra! Underbar feel-good film som är baserad på en riktig händelse. Franskproducerad, jag har nog en craving för franska filmer. Det är något speciellt med dem ... Antingen väldigt tunga och mörka eller lättsamma romantiska.Naturalistiska och verklighetstrogna! Se denna! Mycket välgjort och bra skådespeleri. Dessvärre är det nog på grund av just att den är baserad på en verklig händelse som gör att filmen inte är så starkt dramatiserad. Det kunde ha varit så mycket mer lycka och sorg, varit en tydligare riktning och kurva med toppar och dalar filmen igenom. Typiskt franskt nästan ... Filmen får 9/10 av mig, helt klart. Självklar träffsäker humor! En scen visar till och med skärmflygning! Det talade ju såklart till mig och kändes som ett tecken till min film. Det vet jag att finisen har sagt någon gång, att mitt filmmanus känns som en fransk film och att den antagligen skulle uppskattas i Frankrike.
På tal om det har jag släppt det nu sen ett tag, men att jag känner lust för att börja när som helst nu igen. Men kommer inte riktigt för mig. Det är så mycket nu med jobbsökande och att prestera vid intervjuer. Caféjobb är ju helt omöjligt att få! Jättetråkigt. Jag har ju en enda arbetserfarenhet på cv:t och det är just ett caféjobb, men det räcker tydligen inte. !
Blir nog att fila på mitt filmcv nu och sen kanske bena upp alla ämenn som jag skriver om i mitt manus och undersöka hur jag ska göra med dem alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback