Vägen ut

Jag skulle nog vilja påstå att Vägen ut är en av de bästa svenska filmerna som gjorts. Jag älskar den! Jag såg den nu när jag har legat inne i en hel vecka och inte orkat göra någonting. Jag lyckades efter ett par dagar orka se på film i alla fall, och satte på detta fynd. Jag hittade den på Erikshjälpen för 15 kronor! Jag hade såklart sett den förut, men har ibland tänkt att jag vill se den igen så det var ju givet att den skulle få en plats i min filmhylla.
Den är verkligen bra, fantastiska skådespelare, tematiken och speciellt kärleken till teater är vad som gör den så bra. Den talar rakt till mig, det är en jättefin historia med varma karaktärer och som har en underbar utveckling med teatern som utgångspunkt. Tanken att med teaterns hjälp förändra och göra skillnad må var klyschigt, men förblir alltid så viktigt, samtidigt som det också är en mötespunkt för oss människor och för oss själva att vara den man är. Vi som håller på med teaten förstår nog vad jag menar. Underbar film med mening, sorg, humor, värme och frihet! Och då handlar det också om fängelsefångar som får upp ögonen för teater ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback