Att börja blogga igen

Jag gör ett krafttag för bloggen igen för att kunna införliva mina ord i mitt liv igen!
 
Har saknat dem, har saknat flödesskrivandet och "genre"-skrivandet med tanke på de kategorier som jag har på bloggen. Det har blivit allt för många filmmanus under de senaste åren ikapp med min filmdagbok här på bloggen. Men det är det som är jag! Jag lever och andas film sedan nio år tillbaka nu om man ska räkna från det att jag började plugga film första gången. Mitt långfilmsmanus började jag på för nästan exakt tio år sedan och det är jag vid det här laget nästan helt färdigpillad och riktigt nöjd med. Det har tagit sin tid. Men skam den som ger sig! Vissa processer kräver sin tid ... Jag älskar film och dess manus, och manusens alla karaktärer och berättelser. Det är en genre i sig att skriva filmmanus och det krävs teknisk finess i både hur ett manus är uppbyggt och hur man bygger sin egen berättelse.
 
Men hur börjar man egentligen blogga igen?
 
Jag vill inte starta en ny blogg, den här är och förblir det som är jag. Och vem har inte ett bagage? Bloggen är mitt bagage och framtiden står inte skrivet än ... 
 
Jag hittade det som man skulle kunna sammanfatta min blogg med.
 
http://forgetmenot.blogg.se/category/forgetmenot.html
 
So long, but not too long ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback