The hole in the ground

The hole in the ground
 
Regi: Lee Cronin
Manus: Lee Cronin, Stpehen Shields
Skådespelare: Seána Kerslake, Jmes Quinn Markey, Kati Outinen m.fl
 
En mamma, Sarah, flyttar in i ett nytt hus på den irländska landsbygden med sin son Chris. Inne i skogen invid huset hittar de ett enormt hål i marken med ett slukhål i mitten. När Chris försvinner spårlöst och hon hittar tecken på att han har varit vid hålet, börjar hon märka att han inte är som han brukar vara. Dessutom stöter de på en gammal tant som säger att hennes son inte är hennes.   
 
Skräcken och mysteriet kommer igång direkt i filmens första scen när man får se en bil köra på en lång landsväg och man får följa den tills kameran är upp och ned. Suget i mitten av det enorma hålet har en kraft som påverkar Sarah i förhållande till sonen, och det är tydligt att de är på flykt från en våldsam pappa. Det är en bra uppbyggd film och jag älskar känslan av sådana här filmer när man kan tolka och tro att det handlar om huvudpersonen psyke samtidigt som det är något nära konkret. Skådespeleriet mellan Kerslake och Quinn Markey är bokstavligt talat skrämmande bra, och det är tydligt hur enkelt och hur lite som krävs för att göra bra skräck om man gör det bra. Skräck med barn eller vuxna med psykiska problem funkar alltid. Man kommer att tänka på Us, och så som den här filmen slutade hade jag velat se och förväntat mig av Us för att den skulle få bättre betyg av mig. Jag är något skeptisk till slutet av den här, men är verkligen inte missnöjd. Se den och avgör själva!

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback