Att sova gott

Vad betyder det att egentligen sova gott? Att man kunnat somna på kvällen, att ha sovit natten igenom eller att man sovit utan mardrömmar? Men då sover man ju ändå ... Ja, vad betyder det? Jag satt uppe ett tag innan sängen igår, tänkte att det ändå var helg. Det gick ganska bra att somna, eftersom klockan hade hunnit bli framåt ett på natten. Jag vaknade idag med att kroppen krampade. Det var en hemsk mardröm. Jag stod högt uppe i luften på en järnstång (en sådan som man brukar hänga knäveck i) med händerna över huvudet på en annan för att hålla mig fast. Men dessa två stänger var så långt ifrån varandra att jag stod väldigt lutandes och koncentrerad, med bra "ned"sikt där hela min familj och andra stod utan att veta hur de skulle hjälpa mig. Jag skrek och jag skrek, ville ha fortast möjliga hjälp att ta mig ned. Men det var så högt att man knappt kunde höra mig. Min pappa klättrade högst upp på en stege och höll ut armarna för att jag skulle hoppa (precis som när man var liten, säker på att bli uppfångad), men det var såklart förgäves. Jag var minst två hundra meter över mark. Jag slant till flera gånger och jag hängde fritt med benen i luften. Jag ville inte släppa taget, var det sista jag tänkte innan jag vaknade. Fastän jag visste att jag inte skulle kunna hänga kvar hur länge som helst. Med kroppen i en stel pose och händerna krampaktigt om stången över mig, vaknade jag av alarmet som jag inte kände igen först då det kamouflerade sig i något läte i drömmen. När jag sedan förstod att det var alarmklockan öppnade sig mina ögon snabbt och jag kunde känna skuldrorna och axlarna falla tillbaka i normalläge. Då som astralkroppen med ljusets hastighet färdades in i min kropp igen, insåg jag att det bara var en dröm. En hemsk sådan. Jag kan inte säga att jag vaknat utvilad. Varför? Varför är jag alltid trött? Ögonen är trötta och vill bara blunda, och min hälsa verkar aldrig bli bättre. Hur och när ska jag få den sömn jag behöver och få sova gott när jag trots allt sover? Är så trött på det här...      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback