Mitt Åland

Vilken härlig helg jag haft! Dagarna har varit precis så som jag velat ha dem, soliga och varma. Jag försökte doppa mig redan första dagen, men då var det bara sjutton grader. I söndags däremot var det nitton grader mitt på dagen, och jag badade hela fem gånger för att det var så varmt i solen. Brun har jag blivit, och det kliar mellan brösten där huden är som tunnast och mest exponerad av solen. Det värsta har varit alla myggor, som verkat leva mest på dagen är natten. Många bett har jag fått, och jag har sovit med öronproppar för att stänga ute ljud som snarkningar och myggors inande.

(klicka på bilderna för att se dem större)

Den utsikt man har från vår tomt när man står lägst ute på piren
 

Gröna ören, ön bortom den är Högholm
 

Vår kanal, som inte längre används
                        

Båten ligger ännu på land, vår Vesipääsky som betyder vattensvälja
 

Mitt exprementiella försök till att zooma med en kikare
 

Vi åkte och tittade till Runars grav



En kväll kom ett rådjur på besök men som snabbt sprang ut mot åkern och upp mot skogen igen när den insåg att den blev fotograferad
 


  

Mitt Åland



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback