Veckan är slut

Så skönt att det äntligen är över! Men också lite sorgligt, det har ju varit så kul att få vara kamerakvinna och arbeta i team som det är i teveproduktion. Igår klockan två var det alltså sändning, och det med de riktiga gästerna för en gångs skull, och inte någon av oss (inte vi kameramän förstås) som fick agera en del. Vi fick i och för sig låna några från scenskolan en dag, eftersom det ligger vägg mot vägg till filmgymnasiet, men de hade inte mer tid att ge oss. Till slut fick K ensam agera alla gästerna tillsammans med två halva skyltdockor som han, jag vet inte hur, hittade. Det var väldigt komiskt när han på slutet, då Ella var tänkta att spela live, satt med en skyltdocka i varje hand och trallade med olika röstlägen. Han är ju så bra att han spontant kan göra vad som helst när som helst, varje gång var en överraskning för vad han skulle hitta på att sjunga, och jag vek mig nästan dubbel av skratt bakom min kamera när han som sagt hade skyltdockorna i händerna. Men till slut kom i alla fall våra gäster, tre tjejer ur Ella - linjen här, och så Thomas Jankert som är en av Gotlands större skådespelare. Jag vågade inte riktigt gå fram och prata med honom, som jag nästan hade tänkt att göra. Men han är verkligen jättetrevlig, har lite mörk röst och är en bra skådis - så han är respektingivande. Man kommer som vanligt alltid på efteråt vad man kunde ha sagt och så vidare. Jag var ganska nervös under dagen, och vi hade fått reda på att vi bara skulle få repetera en gång på förmiddagen innan genrepet. Men sedan kändes det bra, och när vi väl stod på plats klockan två så var det ingen större skillnad. Bara att vi spelade in det, och att det var sista gången vi fick göra proceduren som vi så exakt hade tränat in under hela veckan. Så lite konsigt är det att inte få stå bakom en kamera längre och ta order uppifrån kontrollrummet, med vår geniala programidé som vi döpte till JennyJanz. Jag kunde heller inte höra så bra, eller lyssna när jag behövde fokus på det jag gjorde med kameran - så det kommer bli intressant att se det inspelade programmet på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback