Gott nytt decennium!

Gott nytt decennium till er alla! Första Januari 2010 är en solig dag här i Stockholm, i alla fall hos oss i Hässelby. Kvällen igår blev en lugn sådan, jag blev sjuk av vaccinationssprutan ändå, och jag varken ville eller orkade flänga runt med ond arm. Förrgår dagen låg jag i smärtor hela dagen och kunde knappt somna efter att ha tagit sprutan för att det gjorde så ont i kroppen, vaknade varje gång vi antydan till att jag ville lägga mig åt vänster. Idag känner jag fortfarande spänning i armen, men jag kan sitta, stå och gå nu i alla fall. 

Jag orkade mig till och med upp för att hinna till min
frisörtid, något jag absolut inte ville missa :) Perfekt som vanligt, Ibbe ♥  Det var nästan som att jag hade glömt av honom lite grann, men första blicken kände jag igen han bruna rufs och hundögon. Jag beklagade mig lite för honom och han blev nästan rädd om han själv skulle till att ta sprutan, och inte kunna jobba med armen. Han berömde dessutom mina hemmagjorda slingor, och att det inte skulle ha blivit bättre hos en frisör själv då det oftast kan bli gult. Jag vidarebefodrade det till mamma, och hon blev lika nöjd hon, haha. Jag dröjde kvar lite grann som för att dra ut på tiden hos honom genom att fråga ut om honom om torrschampo, om det verkligen funkar. Han svarade att det är bäst att prova runt och att ett märke kanske inte är lika bra för alla hår. Jag kan mycket väl tänka mig att gå dit och köpa hans egna torrschampo fastän jag nyss köpt två stycken av märket Stafford för en hundralapp. Jag funderar till och med på att låta honom permanenta mitt hår, för att få sitta under hans kontroll igen. Det är nästan lite sexigt när han tar i med borsten, och greppar tag för att styra mitt huvud rätt om jag sitter fel ;) Det är till och med så att hans existens har gett mig en idé till ett nytt eller kanske ett pågående manus. Nyårsfin satte han ord på mina tankar om att jag inte behövde fixa mig för kvällen. Men eftersom jag inte hade några planer så ägnade jag åtminstone en timme till att leta reda på inlägget som jag skrev efter att ha varit hos honom första gången, utan resultat. Jag har så för mig att jag skrev om det, men jag hittar det verkligen inte fastän jag lusläste igenom olika ställen för att jag var säker på att det är någonstans där. Men icke. Kanske får gå tillbaka och fråga honom om han kommer ihåg mitt första besök ;)

Jag satt uppe till över två någon gång med datorn i sängen, men låg vaken och kunde inte somna förrän jag hörde stora klockan där nere slå tio slag, d.v.s. klockan var fem. Jag var väldigt förvånad över att den var så mycket, och att jag hade legat och tänkt så mycket så länge. Jag tvingade mig själv att blunda och se mörkret innanför ögonlocken, sedan hörde jag inte de två slagen för nästa halvtimme.


Kan man urskilja en nyss sprängd raket, snöflingor och månen? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback